San Juan de Dios

Cuidem de tu, en totes les etapes de la vida

,

Un estudi del Parc Sanitari SJD revela noves pistes sobre les dificultats motores en la malaltia de Parkinson

El Parc Sanitari SJD han fet un pas important en la comprensió de la lentitud i les limitacions de moviment pròpies de la malaltia de Parkinson. Un estudi liderat pels investigadors Dr. Christian Stephan-Otto i Dra. Gemma Colomé,  de l’Institut de Recerca  SJD del Parc Sanitari; el Dr. Christian Núñez, investigador del Institut d’Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer (IDIBAPS),  i del  Dr. Antoni Callén, neuròleg del Hospital SJD Sant Boi, ha descobert una relació directa entre la bradicinèsia (lentitud de moviments) i alteracions estructurals al cervell, concretament en la pèrdua de plegament del còrtex cerebral.

Els resultats suggereixen que aquesta alteració podria ser la clau de l’alentiment de la fluïdesa motora en pacients amb Parkinson, explicant, a més, la dificultat que molts pateixen en tasques quotidianes que abans eren automàtiques. Aquest descobriment obre noves vies per al diagnòstic ràpid i un acompanyament mèdic més precís, amb la possibilitat de fer servir la ressonància magnètica com a eina per identificar aquests canvis en el còrtex.

L’estudi forma part de la tesi doctoral del Dr. Callén, cap del Servei de Neurologia de l’Hospital SJD Sant Boi, i ha estat realitzat en col·laboració amb diversos centres de recerca, inclòs l’IDIBAPS i l’Institut de Recerca Sant Joan de Déu. Aquesta investigació destaca la importància de la col·laboració transversal entre experts clínics i tecnològics per a l’avanç del coneixement sobre les malalties neurodegeneratives.

Més informació [+]