San Juan de Dios

Cuidem de tu, en totes les etapes de la vida

,

El papa Lleó XIV es reuneix amb el Superior General de l’Orde Hospitalari, el germà Pascal Ahodegnon

El passat dilluns, 12 de gener, el Superior General de l’Orde Hospitalari, el germà Pascal Ahodegnon, i el seu Consell van tenir una audiència amb el papa Lleó XIV. Després d’un cordial intercanvi de salutacions, el Sant Pare i el Superior General van mantenir un diàleg privat, ric en continguts i perspectives.

Entre els temes tractats van destacar qüestions de gran actualitat i rellevància com la pastoral sanitària a l’Església i a Sant Joan de Déu, el futur de les estructures sanitàries catòliques a Itàlia, la salut mental en l’àmbit mundial i la creixent sensibilitat eclesial cap a aquest àmbit.

En aquest context, es va subratllar també la presència dels germans de Sant Joan de Déu en l’Estació Social de Drohobycz, Ucraïna, on s’està desenvolupant un projecte per a una estructura destinada a l’assistència social: un senyal concreta de proximitat a les poblacions afectades per la guerra i de compromís per la pau.

La trobada es va desenvolupar en un clima filial i fratern, senyal d’una comunió que es tradueix en compromís concret. Aquests diàlegs no són simples cites institucionals, sinó etapes d’un camí que mira el futur amb responsabilitat i esperança, en la consciència que la missió de l’Orde s’entrellaça profundament amb els desafiaments de la societat i de l’Església.

Aquesta audiència es produeix un any després d’una altra trobada, quan l’11 de gener del 2025, el Superior General germà Pascal Ahodegnon i el nou Consell General van ser rebuts en audiència pel papa Francesc, i mentre esperaven trobar-se amb el pontífex van tenir l’ocasió de conversar amb el llavors cardenal Prevost, que també es trobava en espera de ser rebut.