Sant Joan de Déu València ha estat guardonada amb el Premi a la Innovació, atorgat per l’Ajuntament de València i Valencia Innovation Capital dins el marc dels X Premis Innovation Capital, en reconeixement al desenvolupament de l’app VALIA.
VALIA és una aplicació de gestió de casos socials que permet geolocalitzar els punts d’actuació i coordinar en temps real la distribució d’ajuda. Va ser desenvolupada en temps rècord pels equips d’innovació de SJD València després de la DANA, amb l’objectiu d’oferir una resposta social eficaç, àgil i plenament coordinada a les persones afectades.
L’eina centralitza la informació, optimitza recursos i millora la comunicació entre els diferents agents implicats en la intervenció social. D’aquesta manera, contribueix a una atenció més eficient, estructurada i coordinada.
Actualment, l’App s’ha implementat en els programes d’atenció al sensellarisme del mateix centre —equip de treball Ethos 1 i equip de treball de carrer—, facilitant una atenció més propera i adaptada a les necessitats de cada persona.
El guardó va ser recollit pel director d’Intervenció i Innovació Social, Juan Manuel Rodilla, i per la coordinadora d’Investigació, Glòria Puchol. A l’acte també hi van assistir representants de l’administració local, entre ells la regidora de Turisme, Innovació i Captació d’Inversions de l’Ajuntament de València, Paula Llobet.
Des de Sant Joan de Déu València dediquen aquest reconeixement a totes les persones afectades, així com als equips professionals i al voluntariat que, amb compromís i vocació de servei, han treballat intensament per prestar suport en els moments més complexos.
Amb aquest premi, l’entitat referma el seu compromís amb la innovació social, impulsant solucions tecnològiques que contribueixen a transformar i enfortir l’atenció a les persones en situació de vulnerabilitat.



